30 October 2009

.Kejadian Aneh.

Hari ini hari Jumaat.

Ape yang menarik nak diceritakan pada hari Jumaat ialah, dapat rehat panjjjaaaannng, 2 jam setengah ok! hehe. Dalam mase tuh mcm2 leh buat lebih lame. Makan leh relax, lepas makan boleh tido sejam ke, lepas tido leh borak2 kejap, pastuh walaupun dah 2.30, tak perlu kelam kabut nak solat. masih ade mase. hehe. Pada mereka yg suke jalan2 atau shopping, waktu rehat hari jumaat la syurga untuk mereka. Terutama gadis-gadis dan makcik-makcik yg suka pegi Jalan TAR or SOGO ;D

Tp, aku bukan jenis suke berjalan. Selalunye waktu rehat yg panjang ni, aku still akan lekat kat ofis je. Samaada tido atau ngadap puas2 cerita-cerita kat internet ni. (Mcm skang, aku sedang menghasilkan cerita untuk blog aku).

Anyway, selain waktu rehat yang panjang. Aku rase yg menarik hari Jumaat adalah perkara aneh yg mmg selalu akan jadi pada hari ni. Yg smpai skang, aku tak dpt jawapan yg boleh diterima akal.

Kejadian aneh yg jadi kemusykilan aku adalah....JALAN KL JEM TAHAP GABAN. Percayalah, hari jumaat + lagi2 bile pukul 5.30 petang ke atas tuh..jalan area K.L ni mmg amat lain dari lain la. Kadang-kadang terpikir gak, mane datang semua keta ni? Td pagi mase dtg keja, aku rase tak bnyk mcm ni. And ape yg lagi anehnya, kenapa mesti hari jumaat? Lain la kalo ade cuti umum. Ni tak, setiap hari Jumaat, di setiap minggu. Ttibe jek keta bnyk dr biase. hmm..

Aku rase, mungkin ade spesis yg hanya bwk keta hari jumaat kot. Hari2 biasa naik tren or bus or taxi. Sbb tuh ttibe jek ari jumaat keta terlebih bnyk. Tp kenapa ari jumaat je bwk keta?? Sesungguhnye persoalan ni timbul dlm diri semenjak aku berjinak-jinak dengan dunia membawa kereta sendiri ke tempat kerja. (baru 8 bulan) hehe..musykil, musykil..

Ps: Ade sape2 yg boleh jawab kemusykilan aku ni? Aku ingin tau.

No comments:

Post a Comment