27 October 2009

.Perjalanan Punca Rezeki.

6.30 pagi ku gerak dr umah, Bndr Br Bangi. Smpi Jalan Tun Razak ni, kul 7.15 pagi. al-kisahnye tentang perjalanan sumber mencari rezeki aku ni menarik jugak. sbb..slalu sgt bile org lain tau aku travel pegi n balik keja bangi<-->k.l, ayat ni sure akan kuar: "keciannye, jauh tuh" atau "tak penat ke jem?" dan aku mesti jawab, "takde masalah, ok jek. dah lali".

Oh..sungguh tak ku sangka sekarang aku akan jwb begitu sbb sebelum aku menjadi salah sorang warga penambah ekonomi malaysia kat K.L ni, aku sgt la rimas dtg ke k.l. gara2 jem yg never ending. bahkan, mase aku bercintan dulu, cik abe siap perli, "tak tahan jem jgn dok k.l." hehe..tp skang, wahai suami ku, isteri mu sudah boleh ckp "jem? ape tuh? jem kaya? jem strawberi?" hehe..jem tidak lagi bg kesan emosi pada isterimu ini ;P

Pegi balik keja yg makan mase paling lame aku pernah kena, 2 jam lebih (dah mcm gi melaka) tak menjadi satu masalah bg aku. mase2 dlm keta tuh aku penuhi dengan mendgr Red.Fm. mmg layan la siaran tuh. lagu2 very klasik n ade juga up-to-date. kdg2 smpi lupe diri nyanyi dengan hangguk2 kepala sakan.

Aku pun rase je
m tuh dah tak menjadi masalah emosi aka tekanan pd aku sbb bile aku balik tuh, aku dpt jumpe suamiku. slalu mmg rase tak sabar nak balik. walaupun suamiku bukan ade kat umah sbb keja smpi mlm tp mesti aku singgah jap ofis die. tak nmpk muke pun, nmpk ofis pun dah best. tak percaye? haha..mmg aku angau. angau dgn suamiku. x salah kan? hehe..

And sbb lain jugak, bile dah balik tuh, hal-hal keja is out of my mind. aku dpt rehatkan minda aku setelah 9 jam otak ni berfungsi. ~ tenang~

So...pada semua. terima kasih sbb prihatin. siap ade yg tolong aku nak dapatkan kuarters (tp tak dpt2 lg, k.l ni kuarters limited kot) tp, jgn risau yea. setakat ni, aku tidak alami kemurungan akibat jem. stakat ni aku masih boleh tekan break, tekan minyak, tekan break lagi, dan tekan minyak lagi, break lagi.... dengan keadaan tersenyum..




No comments:

Post a Comment