20 November 2009

.Sukacita. Simpanan.

19/11/09 : 8.30 mlm

Kringgg...Kringg..


Mak: Assalamualaikum. Yan..

Yan: Salam Mak.

Mak: Tengah buat ape tuh?

Yan: Tengok tv

Mak: Yan, ni mak nak bagitau. Tp, ko jangan pikir apa-apa. Kuatkan hati yea.

Yan: Ishh..mak ni kenapa?

Mak: Dah dapat surat dr ****. Sukacitanya, Lembaga Temuduga telah membuat keputusan untuk anda dijadikan calon simpanan.

Yan: Oh...(hati sudah sebak, mata sudah bergenang dengan air mata darah)

Mak: Jangan sedih yea Yan. Belum rezeki lagi kot.

Yan: Hmm..ye la.

Mak: Tempoh simpanan tuh selama 6 bulan. Kalau lepas 6 bulan takde panggilan. So, habis la. Mungkin kena interview lagi la kalo nak masuk.

Yan: Hmm..takpe la. Takde rezeki lagi la tu.

Mak: Sebenarnya, dah dapat surat ni semalam. Tapi, mak kesian kat kau. Mak tak sampai ati nak bagitau. Tp, hari ni abah suruh bgtau jugak. Nanti, ko kena tau jugak

Yan: Hah...takpe la Mak. Kawan yan lagi 2 orang tu mesti dapat sebab yang dengar hari tu memang die nak 2 orang je.

Mak: Ha..takpe la. Mana tau ttibe dieorang tak nak ke atau ade lecturer pindah ke. Tunggu je 6 bulan ni. hmm..nampaknya tahun depan ko kena pegi kursus la eh. Bulan bape?

Yan: Ha'a. Dengar-dengar bulan 1. Tapi, tak sure lagi

Mak: Haa...ok...

* and the rest is biarlah rahsia....(sebenarnya, panjang lagi tp nak kena cepat. so..short-short kan. hehe)*

Apa yang aku harapkan, masih belum dapat. Mungkin bukan rezeki atau belum rezeki. Aku pun tak tau. Mungkin dah takdir aku kena stay gak keja sekarang. Oh..aku benar-benar tak tau. Tp yang pasti, lepas aku call Mak, aku call ngadu kat suami tercintan dan jugak kawan-kawan yang tau apa aku inginkan ini. Mereka semua bg support. Thanks all.

Dan..aku jugak dpt info baru dr sahabat ku. En.Kemal, kursus kami mungkin akan xtend bulan 3 atau 4. Oh..lega amat di dada. Meaning aku masih ade masa kalo nak kejar apa yg aku nak. Mungkin bukan di Segamat. Mungkin di tempat lain. Aku tak tau. Yg pasti, aku akan still cuba kejar. Kalo dah sampai waktu untuk aku ke kursus masih tak dapat-dapat jugak. Aku akan bertahan dengan apa yang aku buat sekarang. Mungkin sampai 44 atau 48. Biar berbaloi-baloi aku pergi kursus 6 bulan tu. Hehe..

Oh..sesungguhnya,
Kita hanya merancang,
Tetapi hanya Tuhan yang menentukan.



(Gambar aku amik mase kat kg. Perak ni menenangkan ;D)

3 comments:

  1. relakslah...mungkin apa yg kita inginkan bukan terbaik utk kita..hanya ALLAh yg tahu.. bersyukur dgn apa yg ada..apa kata dpt anak pulak..sian abah mak takde cucu lain!! heheh..

    ReplyDelete
  2. CIk YaNz..sabor la yek..myb ada hikmahnye..lum ada rezeki tue..mne tau yg mendatang akan lebih baik dr yg diharapkan..Insyaallah..

    ReplyDelete
  3. Alin: iya. Thanks for the words. Tp, apa kata alin and abg nihra kasi adek kat Aqil. Nanti boleh dpt no IC lain dr lain. hehe.
    (ade rezeki, insyaAllah)

    Ros: Yeah..saya pun rase begitu. Thanks for the support dear ;D

    ReplyDelete